Przeprowadzka – jakie formalności

Przeprowadzając się, należy skutecznie i definitywnie uporządkować wiele spraw, które nielitościwie nawarstwiają się i piętrzą, spędzając nam sen z powiek i solidnie zaburzając codzienne funkcjonowanie. To niestety dość kłopotliwe zjawisko, tym bardziej, że współcześnie niemal wszyscy cierpimy na poważne deficyty czasowe. Jeśli jednak odpowiednio wcześnie zaplanujemy organizację całego przedsięwzięcia, przykładając wagę także do kwestii formalnych, a także skorzystamy z pewnych powszechnie dostępnych udogodnień, możemy oszczędzić sobie i swoim bliskim przykrych doznań i uniknąć wielu nerwowych sytuacji. Co należy załatwić przed, w trakcie i po zmianie miejsca zamieszkania? Oto kilka podpowiedzi, dzięki którym łatwiej rozwiążemy kwestie natury formalnej.

Formalności przeprowadzka

Jeśli chodzi o formalności przeprowadzka generuje ich całkiem sporo, jednak nie należy załamywać rąk, nawet jeśli konieczność załatwiania spraw urzędowych sprawia, że na naszym ciele pojawia się gęsia skórka. Zdecydowanie lepiej jest zakasać rękawy i udać się na „wycieczkę” do odpowiedniego urzędu, choć z drugiej strony warto mieć świadomość, że odbywanie wyprawy nie zawsze jest konieczne – wiele spraw można załatwić telefonicznie lub przez Internet.

Pierwszy krok to wymeldowanie. Jeśli tego nie zrobimy, pisma z urzędu skarbowego i ZUS-u będą trafiały pod niewłaściwy adres, a to może pociągnąć za sobą dość nieprzyjemne skutki. Aby się wymeldować, należy złożyć w urzędzie gminy pisemny wniosek, jednak to nie jedyna droga. Alternatywą jest w tym przypadku skorzystanie z Systemu Elektronicznej Komunikacji Administracji (www.sekap.pl). Kolejny krok to zameldowanie w nowym miejscu zamieszkania, które jest logicznym następstwem pierwszego etapu. Warto pamiętać, że niezbędne jest tutaj poświadczenie o wymeldowaniu się, a także dokument uprawniający nas do zameldowania się w nowym miejscu (umowa najmu, orzeczenie sądu, decyzja administracyjna, wypis z księgi wieczystej, a w przypadku dziecka pobrany z USC skrócony odpis aktu urodzenia).

Przeprowadzka z Express-Przeprowadzki

Uporządkowanie kwestii formalnych związanych z przeprowadzką to niewątpliwie bardzo ważne zadanie, jednak należy uznać je za wierzchołek góry lodowej. Pozostaje jeszcze pakowanie i bezpieczne transportowanie mebli oraz rzeczy osobistych ze starego do nowego miejsca zamieszkania – to niewątpliwie ogromne wyzwanie. W takiej sytuacji firma Express-Przeprowadzki pozostaje do Państwa dyspozycji. Posiadamy sprzęt, doświadczenie, wykwalifikowanych pracowników, a także rzeczy tak prozaiczne jak pudła i kartony, w których można bezpiecznie przewozić cały dobytek. Wiemy, jak ważna jest doskonała organizacja, jednak nie zapominamy również o ostrożności w postępowaniu z powierzonym nam mieniem. Zlecenia realizujemy szybko, fachowo, z dbałością o szczegóły, a także tanio. Dokładamy wszelkich starań, by przeprowadzka nie była dla naszych Klientów traumatycznym doświadczeniem, ale płynnym przejściem z jednego etapu w życiu do kolejnego.