Przeprowadzki firm Warszawa- jak się przygotować

Wraz z dynamicznym rozwojem firmy, konieczna może okazać się zmiana jej siedziby. Nowe lokum będzie w stanie pomieścić więcej pracowników i zacznie stanowić funkcję reprezentacyjną całego przedsiębiorstwa. Zanim jednak osoby zatrudnione zajmą miejsca za przydzielonymi im biurkami, trzeba jakoś przetransportować wszystkie rzeczy ze starego biura. Zdradzamy, jak się do tego skutecznie przygotować.

Zabezpieczenie wszystkich urządzeń

Każda firma posiada na swoim wyposażeniu wiele urządzeń, takich jak kserokopiarki, komputery, skanery. Na czas transportu muszą one zostać zabezpieczone, ze względu na to, że stanowią podstawowe narzędzie pracy. Brak takiej asekuracji grozi uszkodzeniem mechanicznym, którego eliminacja może okazać się kosztowna. Proponujemy, abyś części sprzętu najbardziej podatne na usterki, owinął folią bąbelkową, zaś pozostały obszar – strechem. W ten oto sposób skutecznie zmniejszysz ryzyko uszkodzeń w trakcie transportu.

Organizacja całego wydarzenia

Jeśli zdecydujesz się na skorzystanie z usług firm pomagających w przeprowadzkach, powinieneś skontaktować się z nimi już na kilka miesięcy przed planowanym przeniesieniem. Zapewne po pierwszej rozmowie telefonicznej, wyznaczony pracownik odwiedzi dotychczasową siedzibę firmy, aby dokonać wyceny całej usługi. Jeśli chcesz nieco zaoszczędzić na całym przedsięwzięciu, poproś własnych pracowników o spakowanie swoich stanowisk pracy. W efekcie firma transportowa zajmie się tylko i wyłącznie relokacją całego sprzętu. Pamiętaj jednak, aby skontrolować, czy wszystkie urządzenia i inne przedmioty zostały odpowiednio zabezpieczone. Pozwoli Ci to uniknąć niepotrzebnych strat.

Utylizacja zbędnych rzeczy

Przeprowadzka to również dobry moment do tego, aby pozbyć się niepotrzebnych sprzętów. Często w firmach zalegają stare urządzenia, które nie dość, że są nieużywane, to jeszcze bardzo często uszkodzone. W takiej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest ich utylizacja, bo przecież nie ma sensu zajmować nimi cennej przestrzeni w nowej siedzibie. Dobrym rozwiązaniem jest również weryfikacja stanu technicznego wszystkich mebli, bo być może ich przenoszenie okaże się całkowicie nieopłacalne.

Lista kontrolna

W trakcie pakowania warto odnotować, co znajduje się w poszczególnych kartonach. Taka lista zaoszczędzi nam sporo czasu, który stracilibyśmy na wieczne poszukiwania brakujących rzeczy. Jeśli chodzi o dokumentację, umieść ją w kartonach, w których nie będzie znajdować się nic oprócz tego. Dobrze, jeśli sam przetransportowałbyś dokumenty i był odpowiedzialny za nie.

Dodatkowe usługi firmy

Jeśli jednak uznasz, że sprawę całej przeprowadzki powierzysz doświadczonej firmie, przyjrzyj się dokładnie jej ofercie. Profesjonaliści w swojej ofercie bardzo często posiadają dodatkowe usługi, takie jak ponowny montaż mebli po transporcie, podłączenie wszystkich urządzeń itp. Być może warto byłoby skorzystać z takiej opcji i po raz kolejny zaoszczędzić czas, który może zostać przeznaczony na działalność zawodową i pomnażanie posiadanego kapitału.