Uszkodzenie mienia podczas przeprowadzki

Powierzając przeprowadzkę profesjonalnej firmie ufamy, że przebiegnie ona bezpiecznie, spokojnie i bezproblemowo. Klient ma być spokojny o swoje mienie, a do nowego domu mieszkania wejść z ulubionymi przedmiotami. Co jednak w przypadku, gdy któraś z rzeczy ulegnie zniszczeniu? Jak często zdarzają się uszkodzone towary i czy w takim przypadku można ubiegać się o odszkodowanie?

Choć firmy zajmujące się przeprowadzkami dokładają wszelkich starań, by rzeczy były przetransportowane w idealnym stanie, czasami zdarza się, że ulegają one lekkim zniszczeniom. Przytrafia się to niezmiernie rzadko, ale bywa, że jakiś element się oderwie, ukruszy lub pęknie. Winę za to mogą ponosić zarówno klient, jak i pracownicy ekipy przeprowadzkowej.

Odpowiedzialność po stronie klienta

Im dłuższa trasa, tym ważniejsze jest, by dobrze zabezpieczyć mienie – w trakcie wielogodzinnej podróży będzie poddawane liczniejszym wstrząsom i przeciążeniom. Jeśli za niewłaściwe pakowanie odpowiedzialny był usługobiorca, uszkodzone rzeczy w kartonach mogą się przydarzyć. Firma jest w stanie dochować najwyższej staranności jeśli chodzi o transport, ale  nie może przewidzieć, czy klient spakował swoich rzeczy tak, jak należy. By uniknąć ewentualnych nieprzyjemności, w momencie przyjmowania zlecenia ekipa przeprowadzkowa powinna sprawdzić, czy wszystkie towary są odpowiednio zabezpieczone.

Odpowiedzialność po stronie ekipy przeprowadzkowej

Bez względu na rodzaj i ilość rzeczy, które chce przetransportować klient, firma bierze za nie odpowiedzialność. Dopiero prawidłowo zabezpieczony ładunek może trafić do samochodu  transportowego – w przyczepie jest on mocowany i zapewnia mu się stabilizację. Specjalnym procedurom podlegają towary wielkogabarytowe, takie jak np. pralki, fortepiany czy antyki, oraz zwierzęta i rośliny. Muszą być one właściwie zabezpieczone przed gwałtownymi ruchami pojazdu, niesprzyjającymi czynnikami atmosferycznymi czy nierówną nawierzchnią drogi.

Polisa ubezpieczeniowa – czy ma sens?

Nie wszystkie uszkodzenia można odkryć od razu – często klient dowiaduje się o nich dopiero podczas rozpakowywania kartonów. Dobrze jest więc choć pobieżnie skontrolować, czy wszystkie rzeczy są w porządku. Jeśli klient chciałby mieć dodatkową pewność co do stanu swojego mienia w podróży, może skorzystać z polisy. Firmy przeprowadzkowe oferują taką możliwość: gwarantuje ona, że w przypadku zniszczenia części ładunku zleceniodawca otrzyma stosowne odszkodowanie.  W przypadku takiej sytuacji należy zgłosić ten fakt firmom i dołączyć fotografie zepsutych przedmiotów. Wszystkie szkody zgłaszane są do ubezpieczyciela, a wypłacone odszkodowanie jest przekazywane klientowi w formie rekompensaty za uszkodzenia.