Bezpieczna przesyłka – co musisz wiedzieć?

Nadając paczkę lub innego rodzaju przesyłkę, pragniesz, by została ona bezpiecznie doręczona. Starasz się jak najsolidniej zapakować jej zawartość – a jednak czasem okazuje się, że mimo tego przesyłka została uszkodzona lub też w ogóle nie dotarła do odbiorcy. Jeśli więc mówimy o bezpiecznej przesyłce, mamy na myśli nie tylko odpowiednie jej zapakowanie, ale także wybór solidnej firmy i właściwe załatwienie wszelkich formalność. Dzięki temu można mieć pewność, że przesyłka dotrze cała i na czas do odbiorcy, a jeśli nie, sprawa zostanie załatwiona i zrekompensowana.

Jak bezpiecznie zapakować przesyłkę?

Nawet najlepiej zorganizowane usługi z zakresu przesyłek krajowych czy międzynarodowych na niewiele mogą się zdać, jeśli zawartość paczki czy listu nie zostanie odpowiednio zabezpieczona. Jeśli umieszczasz ją w kopercie, niech to będzie koperta bąbelkową. Jeśli to większa przesyłka – owiń zawartość folią bąbelkową, a pustą przestrzeń wypełnij, np. kulkami wykonanymi z gazety. Pamiętaj też by szczelnie pozaklejać przesyłkę (najlepiej kilka razy mocną, szeroką taśmą do pakowania), a jeśli w środku jest coś delikatnego, koniecznie zadbaj o odpowiednią informację na przesyłce – np. naklejce z napisem „Uwaga! Szkło!”. Czasem towar musi być transportowany w odpowiedniej temperaturze – nie zapomnij powiadomić o tym swojego przewoźnika.

expres_html_m3d91142d

Odpowiedzialność za przesyłkę

Pamiętaj, że w przypadku uszkodzenia przesyłki w transporcie, odpowiedzialność powinna ponosić firma przewozowa. Ale, żeby tak mogło się stać, upewnij się, że paczka została ubezpieczona (dowiedz się na jaką kwotę) oraz sprawdź, jaki jest dokładny zakres odpowiedzialności firmy. Czasem lepiej zapłacić kilka złotych więcej, ale mieć pewność, że przesyłka jest w naprawdę dobrych rękach.

Dokumentacja

Pamiętaj, że zachowanie odpowiedniej dokumentacji jest niezbędne do tego, by można było śledzić losy przesyłki, a w razie jakichkolwiek problemów zareagować – ot, choćby złożyć reklamację i otrzymać rekompensatę.

Jednym z najważniejszych dokumentów jest list przewozowy – to tutaj (obok danych swoich i odbiorcy) umieszczasz wszelkie dodatkowe informacje o przesyłce, np. zaznaczasz, że towar jest delikatny i wymaga szczególnego traktowania. To także miejsce, w którym powinna znaleźć się informacja o wartości zawartości przesyłki oraz o wysokości ubezpieczenia.

Umowa między tobą a przewoźnikiem to kolejny bardzo ważny „dokument”. I, co najważniejsze, nie musi mieć on formy tradycyjnej umowy podpisanej przez dwie strony. Pamiętaj o tym, że już sam zapis korespondencji posiada moc prawną.

expres_html_m5dd08082

Dlatego warto dokładnie określać w niej takie kwestie jak dokładny koszt usługi, trasę, przedmiot umowy oraz wszelkie istotne informacje, w tym koniecznie zakres odpowiedzialności przewoźnika. Pamiętaj, by do momentu odebrania przesyłki przez odbiorcę nie kasować korespondencji z firmą transportową, a wszelkie e-maile pisać, zachowując ciągłość korespondencji (wówczas wszystko będzie zawsze dostępne w formie jednej, ostatniej wiadomości).

Pamiętaj, nie da się zagwarantować, że przesyłka dojdzie cała i na czas. Można jednak postarać się zminimalizować ryzyko – warto o to zadbać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *